Амбітні плани європейських автовиробників по переходу на електричну тягу потрібно підкріплювати не тільки локалізацією випуску тягових батарей, але і поставками сировини для їх виробництва в достатніх кількостях. На думку експертів, до 2030 року європа зможе забезпечувати лише чверть власної потреби в сировині для виробництва літієвих акумуляторів.

Джерело зображення: reuters

Запаси літію в світі досить великі, проблема полягає в наявності достатньої кількості видобувних підприємств. Як правило, на розробку одного родовища йде не менше семи років. Транспортування сировини з-за меж європи для місцевих автовиробників може виявитися не найвдалішим вибором, оскільки логістичний ланцюжок в цьому випадку буде посилювати вуглецевий слід, які компанії прагне мінімізувати. Зростання витрат через довгу доставку теж не потрібно списувати з рахунків, як і можливі перебої в логістиці.

Деяку частину сировини для виробництва тягових акумуляторів можна буде отримувати за рахунок вторинної переробки, але європа в цьому відношенні може претендувати не більше ніж на 10-20% власної потреби, як вважають опитані reuters експерти. Зараз на території європи плануються до будівництва близько 50 нових підприємств з виробництва тягових батарей. Тільки volkswagen має намір побудувати не менше шести, daimler разом з партнерами розраховує побудувати чотири підприємства, від них намагається не відставати renault. Втім, навіть при таких темпах будівництва заводів volkswagen до 2030 року буде забезпечувати власні потреби в батареях лише на дві третини.

Якщо складності різного роду не перешкодять реалізації даних планів, то до 2030 року європа зможе майже повністю забезпечувати регіональні потреби в тягових акумуляторах. Тут буде щорічно випускатися батарей загальною ємністю 640 гвт, чого буде достатньо для виробництва 13 млн електромобілів. Світовий попит до 2030 року буде вимірюватися 2212 гвт‧год еквівалентної ємності, а пропозиція досягне 2140 гвт‧год, як вважають аналітики ultima media. Європейська влада змушена буде субсидувати не тільки будівництво підприємств і зарядних станцій, а й геологорозвідку, а також вторинну переробку використовуваних в акумуляторах матеріалів.