Співзасновник polygon артур гіс заявив про те, що компанія microsoft може розширити в майбутньому співпрацю з видавництвом square enix . Деталями він поділився в twitter .

Минулого тижня стало відомо, що студія crystal dynamics була “здана в оренду ” microsoft. Команда допомагатиме студії the initiative , яка займається ребутом шпигунського шутера perfect dark .

Як зазначив редактор venturebeat джефф грабб, повноцінна розробка perfect dark повинна була стартувати в 2021 році, проте плани довелося змінити через пандемію. Справа в тому, що в the initiative працює всього близько 70-80 чоловік, а через ковіда швидко розширити штат команди виявилося проблематично.

У підсумку глава студії даррелл галлахер запропонував найпростіший варіант вирішення проблеми – звернутися до square enix. Пропозиція не повинна дивувати, бо галлахер очолював розробку tomb raider .

“галлахер завжди знав, що crystal dynamics є підходящим варіантом, і всі у всіх компаніях з ним погоджувалися”, – пояснив грабб.

Подібний досвід “оренди” студій-далеко не перший в історії microsoft, яка постійно залучає сторонні команди для роботи над своїми ексклюзивами. Зокрема, видавництво sega “здавало в оренду” одну з внутрішніх команд студії creative assembly, яка випустила на замовлення платформотримача стратегію halo wars 2 . А студія relic entertainment відповідає за мультиплеер стратегії age of empires iv .

Що стосується crystal dynamics, то rise of the tomb raider спочатку виходила в якості тимчасового консольного ексклюзиву xbox one. Крім того, на замовлення microsoft був розроблений порт гри для xbox 360.

Як додав артур гіс, співпраця з crystal dynamics нібито є для microsoft “пробою пера”. Справа в тому, що платформотримач втратив доступ до старих партнерів, багатьох з яких скупив китайський it-гігант tencent . Можна згадати splash damage , certain affinity і sumo digital .

У відповідь на коментар колеги грабб зізнався, що не здивується, якщо в підсумку microsoft викупить crystal dynamics. Варіант не здається маячним, бо в останні роки справи у західного крила square enix йдуть відверто погано. Можна згадати провал marvel’s avengers , слабкі продажі deus ex: mankind divided , огидний запуск outriders та інші помітні помилки менеджменту, включаючи скасування ребута legacy of kain і перетворення sleeping dogs 2 в ммо.