Національне управління безпекою руху на трасах міністерства транспорту сша (nhtsa) запросило у 12 автовиробників дані про використовувані в випускаються ними транспортних засобах системах допомоги водієві. Ця інформація була потрібна відомству в рамках розслідування кількох дорожньо-транспортних пригод, в яких брали участь електромобілі tesla з активованим автопілотом і машини екстрених служб.

Зображення: the verge

За повідомленнями мережевих джерел, nhtsa відправила запити з проханням надати певні дані про використовувані системи допомоги водієві ряду найбільших автовиробників, у тому числі ford, general motors, toyota і volkswagen. Згідно з наявними даними, відомство цікавлять подробиці роботи автопілота другого рівня, який у разі активації отримує контроль над рульовим управлінням і гальмівною системою, а також може здійснювати прискорення за певних обставин.

Автовиробників просять надати дані про кількість вироблених в сша автомобілів з автопілотом другого рівня, сумарну відстань, пройдену такими транспортними засобами, а також список останніх змін і оновлень, внесених в систему допомоги водієві. Nhtsa також цікавлять скарги клієнтів, звіти про збої в процесі експлуатації та судові розгляди, пов’язані з автомобілями, оснащеними автопілотом другого рівня.

Джерело зазначає, що nhtsa відправило запит автовиробникам всього через два тижні після того, як відомство попросило надати аналогічні дані компанію tesla. Розслідування агентства щодо tesla може мати негативні наслідки для компанії, яка розширила межі у випуску експериментального програмного забезпечення для непідготовлених клієнтів, щоб просунути своє бачення автономного водіння.

Розслідування nhtsa охоплює близько 760 тис. Електромобілів tesla, які були випущені в період з 2014 по 2021 роки. Фахівці агентства вивчають 12 дтп, в яких власники tesla під час використання автопілота врізалися в припарковані автомобілі швидкої допомоги, в результаті чого 1 людина загинула і 17 осіб отримали травми. Більшість з цих випадків відбулися в темний час доби, коли система допомоги водієві ігнорувала попереджувальні знаки на машинах швидкої допомоги, в тому числі світяться і миготливі елементи.

Згідно з наявними даними, tesla повинна відповісти на запит nhtsa до 22 жовтня, американські автовиробники — до 3 листопада, а зарубіжні компанії — до 17 листопада. У разі відмови надати інформацію автовиробники можуть зіткнутися зі штрафами розміром до $115 млн.