Програма MS Office Excel 2010 надає потужні засоби для створення діаграм. У даній статті ми розглянемо на прикладах, як зробити графік Excel 2010, як створюються гістограми та деякі інші найбільш часто використовувані діаграми.

Створення графіка в Excel 2010

Для початку запустимо Excel 2010. Оскільки будь-яка діаграма використовує дані для побудови, створимо таблицю з прикладом даних.

Рис. 1. Таблица значений.
Рис. 1. Таблиця значень.

 

Осередок M зберігає назву графіка. Для прикладу зазначено «1 Характеристика», але там треба вказати, як саме майбутній графік буде називатися. Наприклад, «Ціни на хліб в січні».

Клітинки з N по AC містять, власне, значення, по яких буде будуватися графік.

Виділіть мишкою створену таблицю, потім перейдіть на вкладку «Вставка» і в групі «Діаграми» виберіть «Графік» (див. рис. 2).

Рис. 2. Выбор графика.
Рис. 2. Вибір графіка.

 

На основі даних в таблиці, яку Ви виділили мишкою, створиться графік. Він повинен виглядати, як показано на малюнку 3:

Рис. 3. Новый график.
Рис. 3. Новий графік.

 

Клікніть лівою кнопкою миші по назві графіка і введіть її назву, наприклад «Графік 1».

Потім у групі вкладок «Робота з діаграмами» виберіть вкладку «Макет». У групі «Підпис» виберіть «Назви осей» – «Назва основної горизонтальної осі» – «Назва під віссю».

Рис. 4. Название горизонтальной оси.
Рис. 4. Назва горизонтальній осі.

 

У нижній частині діаграми з’явиться підпис «Назва осі» під горизонтальною віссю. Клацніть по ній лівою кнопкою миші і введіть назву осі, наприклад, «Дні місяця».

Тепер також у групі вкладок «Робота з діаграмами» виберіть вкладку «Макет». У групі «Підпис» виберіть «Назви осей» – «Назва основної вертикальної осі» – «Повернене назва».

Рис. 5. Название вертикальной оси.
Рис. 5. Назва вертикальної осі.

 

У лівій частині діаграми з’явиться підпис «Назва осі» поруч з вертикальною віссю. Клацніть по ній лівою кнопкою миші і введіть назву осі, наприклад, «Ціна».

В результаті графік повинен виглядати, як показано на малюнку 6:

Рис. 6. Почти готовый график.
Рис. 6. Майже готовий графік.

 

Як бачите, все досить просто.

Тепер розповімо про додаткові можливості по роботі з графіками в Excel.

Виділіть графік і на вкладці Макет у групі «Осі» виберіть «Осі» – «Основна горизонтальна вісь» – «Додаткові параметри основної горизонтальної осі».

Відкриється лякає, на перший погляд, вікно (рис. 7):

Рис. 7. Дополнительные параметры оси.
Рис. 7. Додаткові параметри осі.

 

Тут можна вказати інтервал між основними поділками (верхній рядок у вікні). За умовчанням встановлено «1». Оскільки в нашому прикладі показується динаміка цін на хліб по днях, залишимо це значення без змін.

«Інтервал між підписами» визначає, з яким кроком будуть показуватися підписи.

Галочка «Зворотний порядок категорій» дозволяє розгорнути графік «по горизонталі».

У розкривному списку поруч із написом «Загальні» виберіть «Перетинають вісь». Це ми робимо для того, щоб з’явилися штрихи на графіку. Те ж саме виберіть у випадаючому списку у напису «Проміжні». Натисніть кнопку «Закрити».

Тепер на вкладці Макет у групі «Осі» виберіть «Осі» – «Основна вертикальна вісь» – «Додаткові параметри основної вертикальної осі».

Відкриється трохи відрізняється від попереднього вікно (рис. 8):

Рис. 8. Параметры горизонтальной оси.
Рис. 8. Параметри горизонтальній осі.

 

Тут можна змінити початкове і кінцеве значення вертикальної осі. В даному прикладі залишимо значення «авто». Для пункту «Ціна основних поділок» також залишимо значення «авто» (5) . А ось для пункту «Ціна проміжних поділок» виберемо значення 2,5.

Тепер також включимо відображення штрихів на осях. Для цього у випадаючих списках у написів «Основні» і «Проміжні» виберіть «Перетинають вісь». Натисніть кнопку «Закрити».

Після внесених нами змін графік повинен виглядати ось так (рис. 9):

Рис. 9. Окончательный вид графика.
Рис. 9. Остаточний вид графіка.

 

На графік можна додати ще одну лінію, наприклад, «ціни на молоко у Січні». Для цього створимо ще один рядок у таблиці даних (рис. 10):

Рис. 10. Таблица данных.
Рис. 10. Таблиця даних.

 

Потім виділіть діаграму, клацнувши по ній, і на вкладці «Конструктор» натисніть «Вибрати» (рис. 11):

Рис. 11. Обновление данных на диаграмме.
Рис. 11. Оновлення даних на діаграмі.

 

З’явиться вікно, в якому потрібно натиснути кнопку напроти надпису «Діапазон даних для діаграми», позначену рамкою (рис. 12):

Рис. 12. Выбор диапазона данных.
Рис. 12. Вибір діапазону даних.

 

Після натискання на кнопку віконце «згорнеться», і потрібно буде виділити мишкою область даних – оновлену таблицю. Потім натиснути позначену кнопку ще раз і після цього натиснути кнопку ОК.

В результаті нова діаграма з двома графіками повинна прийняти вигляд, як показано на рисунку 13:

Рис. 13. Диаграмма с двумя графиками.
Рис. 13. Діаграма з двома графіками.

 

Описаним способом можна створювати на одній діаграмі стільки графіків, скільки буде потрібно. Для цього потрібно просто додавати в таблицю даних нові рядки та оновлювати діапазон даних для діаграми.

Створення діаграми в Excel 2010.

Гістограма – це діаграма, що відображає значення у вигляді прямокутників. На відміну від графіка, в якому значення з’єднані в одну лінію, на гістограмі кожне значення позначається прямокутником. Також, як і у випадку з графіками, можливо відображення декількох рядів. Але про все по порядку.

Щоб створити гістограму, скористаємося вже наявної таблицею даних. Виділимо в ній перший рядок мишкою. Потім у вкладці Вставлення у групі Діаграми» виберіть «Гістограма» – «Гістограма з угрупованням» (рис. 14):

Рис. 14. Выбор гистограммы.
Рис. 14. Вибір гістограми.

 

Створиться графік, як на малюнку 15:

Рис. 15. Гистограмма.
Рис. 15. Гістограма.

 

Налаштування осей, штрихів, назву діаграми робиться також, як було описано вище для графіків. Тому докладно на цьому зупинятися не будемо.

Додавання ряду в гістограму здійснюється, як і для графіків. Щоб додати ще один ряд у гістограму, виділіть її потім на вкладці «Конструктор» натисніть «Вибрати» (рис. 11). З’явиться вікно, в якому потрібно натиснути кнопку напроти надпису «Діапазон даних для діаграми», позначену рамкою (рис. 12).

Після натискання на кнопку віконце «згорнеться», і потрібно мишкою виділити область даних – оновлену таблицю. Потім натиснути позначену кнопку ще раз і після цього натиснути кнопку ОК.

В результаті нова гістограма з двома рядами повинна прийняти вигляд, як показано на рисунку 16:

Рис. 16. Гистограмма с двумя рядами.
Рис. 16. Гістограма з двома рядами.

Створення кругової діаграми в Excel 2010.

Кругова діаграма показує внесок кожної складової в загальне ціле. Наприклад, в чиєму-небудь денному раціоні хліб становить 20%, молоко 30%, яйця-15%, сир 25% і масло 10%. Щоб створити відповідну кругову діаграму потрібно таблицю наступного виду:

Рис. 17. Таблица для круговой диаграммы.
Рис. 17. Таблиця для кругової діаграми.

 

У першому рядку таблиці вказуються значення. Вони можуть бути процентні, і в такому разі їх сума повинна бути дорівнює 100, як у прикладі. А також можуть бути кількісні – програма Excel сама підрахує суму і визначить відсотковий внесок кожного значення. Спробуйте вказати для кожного значення цифру, наприклад, в 10 разів більше – діаграма не зміниться.

Тепер робимо вже звичні дії. Виділяємо таблицю мишкою і у вкладці Вставлення у групі Діаграми» вибираємо «Кругова» – «Кругова» (рис. 18):

Рис. 18. Добавление круговой диаграммы.
Рис. 18. Додавання кругової діаграми.

 

Додасться діаграма, як на малюнку 19:

Рис. 19. Круговая диаграмма.
Рис. 19. Кругова діаграма.

 

Додаткових налаштувань для кругової діаграми не дуже багато.

Виділіть її, потім у вкладці Макет в групі «Підпис» виберіть один з варіантів «Підписів даних». Можливо 4 варіанти розміщення підписів на діаграмі: ні, по центру, біля вершини всередині, у вершини зовні. Кожен з варіантів розміщення зображений на малюнку 20:

Рис. 20. Варианты размещения подписей на круговой диаграмме.
Рис. 20. Варіанти розміщення підписів на круговій діаграмі.

 

Для нашого прикладу ми вибрали варіант «У вершини, зовні».

Тепер додамо на діаграму відсотковий внесок кожного значення, а також назви часток. Для цього збільшимо розмір діаграми, виділивши її і потягнувши за правий нижній кут мишкою. Потім на вкладці Макет у групі «Підписи» виберемо «Підписи даних» – «Додаткові параметри підписів даних». Відкриється вікно «Формат підписів даних» (рис. 21):

Рис. 21. Формат подписей данных для круговой диаграммы.
Рис. 21. Формат підписів даних для кругової діаграми.

 

У групі «Включити підпису» поставте галочки «Імена категорій» і «Частки» і натисніть кнопку «Закрити».

На діаграму додадуться назви областей та їх відсотковий внесок:

Рис. 22. Добавленные подписи данных.
Рис. 22. Додані підписи даних.

 

Оскільки в таблиці даних ми вказували значення, в сумі дають 100, додавання відсоткового вкладу не дало зорового ефекту. Тому для наочності змінимо дані в таблиці, вказавши, наприклад, витрати на продукти (рис. 23):

Рис. 23. Измененная таблица данных.
Рис. 23. Змінена таблиця даних.

 

Дані на діаграмі змінилися, але ж ми додали витрати, так логічно вибрати формат даних такий, щоб відображалися, наприклад, «рублі». Для цього в таблиці даних виділіть клітинки з числами, потім на вкладці Основне у групі Число натисніть кнопку «Фінансовий формат» і виберіть «р. російська» (див. рис. 24):

Рис. 24. Выбор денежного формата для отображения данных.
Рис. 24. Вибір грошового формату для відображення даних.

 

В результаті наших дій, діаграма прийняла наступний закінчений вигляд:

Рис. 25. Итоговый вариант круговой диаграммы.
Рис. 25. Підсумковий варіант кругової діаграми.

 

На цьому короткий огляд можливостей програми Excel по роботі з діаграм завершено.

У випадку, якщо у Вас виникли питання, пропонуємо скористатися нашою формою коментарів нижче, або чекаємо Вас для обговорень на форумі!

Удачі в освоєнні програм Microsoft Office 2010!

Джерело: http://linkomania.com.ua/